Παρασκευή, 15 Απριλίου 2011

Pure.

Αμυγδαλιά.

Στη μυθολογία,ήταν η όμορφη Φύλλις ,που περιμένοντας τον αγαπημένο της κρεμάστηκε σε δέντρο,το οποίο κράτησε την ψυχή της.Όταν αυτός γύρισε και αγκάλιασε το δέντρο,αυτό άνθισε.


Σύμφωνα με ένα λαϊκό παραμύθι,η Αμυγδαλιά ήταν μια νεαρή κοπέλα,την οποία η μητέρα της αγαπούσε τόσο πολύ που φοβόταν να την αφήσει στο κρύο και την κλείδωνε στο σπίτι.Ο Βοριάς που την είδε από το παράθυρο,την αγάπησε και μεταμορφωμένος σε πρίγκηπας της ζήτησε να τον παντρευτεί.Ερωτευμένη αυτή,έτρεξε να τον αγκαλιάσει και πάγωσε.Από τότε ντύνεται νυφούλα με λευκά άνθη.


Πέρα από αυτούς τους προσωποποιημένους μύθους,η αμυγδαλιές θεωρούνταν σύμβολο παρθενίας και αγνότητας και συμφωνα με τον παγανισμό.Οι Εβραίοι τις θεωρούν σύμβολο βιασύνης,σύμβολο νέας ζωής.Στην Ελλάδα,στην Τσεχία και στην Ιταλία τη θεωρούμε σύμβολο τύχης και μακροζωίας.


Στους γάμους δίνουν κουφέτα,τα οποία δεν είναι άλλο από καλυμμένα αμύγδαλα.Σηματοδοτεί την αρχή της άνοιξης.Αν εμφανιστεί μέσα στο Γενάρη,λένε πως ο επόμενος χειμώνας θα είναι βαρύς.Σύμβολο ξαναμμένης φύσης σε αντιθεση με νεκρό χειμώνα.


Λογικό,λέω,να συνδέεται με τον έρωτα που χαρακτηρίζεται από την ορμή,τη νεότητα,την ομορφιά.τη ζωντάνια και την ταχύτητα.Καθαρός έρωτας,παρθένος,αμόλλυντος και αγνός.


Εκτός από τους συμβολισμούς.η αμυγδαλιά είναι χρήσιμη στην ιατρική και σε άλλους κλάδους.Αρωματοποιεία,ζαχαροπλαστική κλπ.Ο Ιπποκράτης είχε μιλήσει για το βοηθητικό ρόλο του καρπού στην υγεία.Ο Αριστοτέλης εξαίρει τους χυμούς των ανθών του δέντρου για τροφή μελισσών.Πολλοί κάνουν λόγο για αυτό το υπέροχο φυτό,το οποίο είναι καρποφόρο της οικογένειας των ροδιδών και ανήκει σε ζεστές και ανατολικές χώρες.Ταξίδεψε πολύ όμως.

Τα άνθη του είναι ροζ και λευκά.Στο εξωτερικό,τα παιδιά το λένε pop corn tree.Θυμάμαι που μου είχε φτιάξει η γιαγιά μου τέτοιο δέντρο και έκανα και εγώ σήμερα ένα σπίτι μου.Με έκανε πιο χαρούμενη. Κάθε χρόνο ψάχνω να βρω αμυγδαλιές. Η πρώτη που θα δω, χαράζεται στο μυαλό μου και με κάνει να χαμογελώ.Φέτος,η πρώτη ήταν στο Πολυτεχνείο και ήταν πανέμορφη.Μάλιστα με δυο φίλες μου πήραμε κλαδάκια και στολίσαμε τα μαλλιά μου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου