Σάββατο, 6 Απριλίου 2013

ΚΑΙ ΟΙ ΕΥΤΥΧΙΕΣ ΕΧΟΥΝ ΨΥΧΗ.

Σήμερα γιορτάζει το όνομά μου.
Με λένε Ευτυχία και δε θα κάνω ποτέ διεθνή καριέρα με αυτό το όνομα.
Αντε να εξηγείς κάθε φορά στον καθε τύπο που δε μιλάει ελληνικά τι σημαίνει ή πώς να σε φωνάζει-γιατί δεν μπορεί κανείς να το προφέρει όπως καταλαβαίνετε και μετά να του το ξαναθυμίζεις.
Happiness, Bliss, Felicity με λες όπως θες.Αρη Κάρτμαν, Αρτομάρα, εσύ.
Σε όλα γυρνάω.Γυρνάω ακόμα και οταν η μαμά μου με φωνάζει με το όνομα της αδερφής μου.Γυρνάω όταν ακούω τη φωνή που μου αρέσει να μιλάει ακόμα κι αν δεν ακούω τι λέει.
Δε γιορτάζω συνήθως την ονομαστική μου εορτή.Τι κλισέ.
Εμαθα πριν λίγα χρόνια και ότι οι Ευτυχίες έχουν τη γιορτή τους.6 Απριλίου λοιπόν.Μέχρι να το ανακαλύψω λύσσαξα, νόμιζα πως υπάρχει συνωμοσία και πως κανείς δεν υπολόγισε τις Ευτυχίες.
Σκεφτόμουν σήμερα πώς περνούσα τις γιορτές μου.
Φέτος είμαι Βερολίνο στη νέα μου ζωή, πριν από μερικά χρόνια είχα πάει στην Αθήνα ως έφηβη σκαστή για να δω ένα συγκρότημα, του χρόνου ποιος ξέρει.Τρέχει ο χρόνος και δε θέλω καν να το σκέφτομαι.Εβλεπα παιδικά βίντεο πριν κάποιες εβδομάδες και είχα πλαντάξει στο κλάμα.
Μερικές φορές έχω μεγάλο παράπονο και λέω ''τι κριμα να μην είναι ένα εύκολο όνομα'' και έπειτα με καθησυχάζω σαν να μου δίνω ζαχαρίτσα με νερό λέγοντας πως ''είναι ξεχωριστό".
Όταν είσαι μικρή και σε εχουν μεγαλώσει με ιστορίες και αγάπη μαθαίνεις να σε αγαπάς.
Με κάποιον μαγικό τρόπο πιστεύω πως και το όνομα μας προσδιορίζει την προσωπικότητά μας.
Ειναι η ταυτότητά μας, είμαι σίγουρη.Το να έχεις ένα μεγάλο και δύσκολο όνομα θα σε ταλαιπωρεί πάντα αλλά ίσως να σε κάνει να ξεχωρίζεις για κάτι, το όνομά σου μπορεί να είναι κοινό ή μπορέι να θυμίζει κάτι που αντιπαθείς ή έναν αγαπημένο σου άνθρωπο.Μπορεί να γίνεις εσύ αυτός ο άνθρωπος για κάποιον άλλο και κάθε φορά που θα βλέπει κάποιον με αυτό το όνομα να λέει ''μπα,δεν μοιάζει με Κώστας" ή ''πωπω,αυτή είναι πολύ Ελισάβετ".
Δεν ξέρω αν γίνομαι σαφής, είναι αργά και σολάρω.
Αναρωτιέμαι δηλαδή τι ρόλο μπορεί να παίζει ένα όνομα που προκαθορίζει την ψυχική σου κατάσταση ή που σε χαρακτηρίζει πλήρως.Μηπως με καπέλωσε; Είναι απλά το όνομα της γιαγιάς μου; Είναι ένα όνομα που οι γονείς μου αγάπησαν ποτέ; Μου πάει; Μου πάει κάθε μέρα να με λένε έτσι; Και τις μέρες που δεν χαμογελάω, τι; Η ευτυχία η δική μου ή των γονιών μου;
Απαιτητικό μου ονοματάκι, τί θα σε κάνω;
Το πρωί θα βάλω όλα τα τραγούδια που έκανε παραγγελιές ο παππούς μου στις ταβέρνες για να μου τραγουδάνε και θα στείλω την αγάπη μου στη γιαγιά μου που μου έστειλε ποιηματάκι με υπογραφή "Γιαγιούχτεν"

Χρόνια πολλά, Ευτυχία.

2 σχόλια:

  1. χρόνια πολλα μικρη μου!!!
    από το δωματιο διπλα.
    να σε χαιρόμαστε.
    και τ όνομα σου να πάρει σάρκα και οστά πάνω σου και πάνω σε όλους όσους σε αγαπουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ, κυρία μου.
      Θα θυμόμαστε κάποια στιγμή αυτό που ζούμε στα Βόρεια και δε θα το πιστεύουμε.
      Σε αγαπώ πολύ και χαίρομαι που η τύχη μας έφερε τόσο κοντά.
      Τα λέμε το πρωί.

      Διαγραφή